Látogatóink

Jelenleg 8 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul 7.o. 3. nap 2022

Harmadik napunk reggeli után az ezeréves határnál kezdődött Gyimesbükkön, szakszerű bemutatást kaptunk a 30-as őrháznál, megnézhettük annak bunkerjét is. Felidéztük Trianont és az azt követő évek eseményeit.

Ezt követően felkapaszkodtunk a Rákóczi-vár romjaihoz. A vár II. Rákóczi Ferencről kapta a nevét, de nem ő építette, hanem vagy Bethlen Gábor, vagy I. Rákóczi György.

Ezután egy hosszabb buszút során átutaztunk Moldvába, Pusztinába, mely az egyetlen magyarok lakta település a környéken. Megnéztük gyönyörű templomukat, ahol Nyisztor Ilona énekesnő énekelt nekünk.

Ezután átmentünk a Magyar Házba, ahol Ilona és négy csángó gyermek segítségével megismerkedtünk pár népdalukkal, meséjükkel, a gyerekek zenéltek is nekünk. Csodálatos, megható élmény volt látni, mennyire igyekeznek őrizni magyar hagyományaikat idegen környezetben is. Még egy moldvai csángó népdalt is tanítottak nekünk.

A látogatás után elég korán sikerült visszatérnünk a Hidegségben lévő szállásunkra. Vacsora után, esti programként táncos mulatságot tartottunk, ahol mindenki táncolhatott, szórakozhatott.

A képek ide kattintva megtekinthetőek!