Látogatóink

Jelenleg 9 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul! 2015

Pályázat

Iskolánk az Emberi Erőforrás Minisztériumtól a Határtalanul! pályázaton 1.080.000 Ft-ot nyert, melynek köszönhetően az Irodalmi, történelmi hősök nyomában kincses Kolozsvárott és környékén címmel iskolánk hetedik évfolyamának 29 diákja 2015. április 27 – május 1. között Erdélybe látogathat.

Előkészítő órák

Résztvevők: hetedikes diákok, kísérő tanárok

Időtartam: előadásonként 1 óra

1. óra: Általános tájékoztató a pályázattal kapcsolatos tudnivalókról, feladatokról. Tájékoztató a kirándulás programjával kapcsolatos tudnivalókról.

Endrődi Éva tanárnő, Ujvári Gábor tanár úr

Ideje: 2015. március 26.

• A tanulmányi kirándulás programjának ismertetése.
  • A kirándulásról szóló tájékoztató lap kiosztása a tanulóknak.
  • Illemszabályok a tanulmányi kirándulás során.

A tanulóknak kiosztott feladatok a kirándulással kapcsolatban.

Vetélkedő

2015. április 23-án, csütörtökön megtartottuk a fakultatív előkészítő tevékenységként vállalt vetélkedőt. Csapatmunkában, az előkészítő órák során megszerzett tudást és előismereteinket felhasználva kellett a feltett kérdésekre válaszolnunk. 6 fős csapatokban dolgoztunk, és egy találó csapatnevet is kellett választanunk magunknak.

Tanulmányi kirándulás - 1. nap

Reggel 8 órától gyülekeztünk az iskola előtt. Ellenőriztük, hogy minden szükséges iratunk megvan-e, majd beraktuk a csomagokat a buszba, s a szülők integetése közepette elindultunk. Körülbelül 5 óra volt az út a határig, de ez nem tűnt nagyon hosszúnak, mert közben tartottunk egy kis pihenőt, és a buszon is jó volt a hangulat. A határon gyorsan átjutottunk, és végre megérkeztünk utunk első állomására, Nagyváradra. Itt már várt bennünket a két honismereti vezetőnk, Vajda Éva és Pápay Zoltán. Az Ő kalauzolásukkal ismerkedtünk a város látnivalóival.

Tanulmányi kirándulás - 2. nap

2015. április 28., kedd

A kiadós reggeli elfogyasztása után megismerkedtünk Kalotaszentkirály néhány látnivalójával. A település a Kalota-patak partján, 600 méter tengerszint feletti magasságban, Bánffyhunyadtól 5 km-re fekszik. A honfoglaláskor a Kalota nemzetség telepedett le itt, melyről a patakot elnevezték. A Szentkirály nevet István király szentté avatása (1083) után vette fel, a Kalota előnevet pedig a patakról kapta. A faluban először vendéglátónk, Vincze Kecskés István tájházát néztük meg, amely bemutatta a régi használati és berendezési tárgyak mellett a viseleteket is. Innen a református templomba mentünk.

Tanulmányi kirándulás - 3. nap

2015. április 29., szerda

Reggeli után folytattuk a település megismerését. A helység egyik legfontosabb látnivalója a Néprajzi Múzeum, itt a vasércbányászat történetéről meséltek nekünk. Megtudtuk, hogy a Torockóra települt német vasművesek honosították meg a vasfeldolgozást, így lett a település az erdélyi vasgyártás egyik központja. Megismertük a székely emberek használati tárgyait, a festett bútorokat és a gyönyörű népviseletet is megcsodálhattuk.

Tanulmányi kirándulás - 4. nap

2015. április 30., csütörtök

Reggeli után izgatottan indultunk Bánffyhunyadra. A város Kalotaszeg központja a Sebes-Körös forrásvidékén. Régi település, először 1332-ben említi oklevél. Lakóinak egy részét tatár eredetűnek tartják. Itt már vártak bennünket a Grup Scolar Huedin iskola 7. osztályos tanulói és osztályfőnökük. A magyar osztályban 25 tanuló van, osztályfőnökük is magyar. A kölcsönös bemutatkozás során meséltünk egymásnak a településünkről és az iskolánkról is. Ez után átadtuk ajándékainkat a gyerekeknek, majd sor került egy focimeccsre is az udvaron. Közben ismeretségeket is kötöttek a gyerekek. Az iskolalátogatás után átsétáltunk az iskolához közel, a főtér közepén álló Árpád-kori eredetű református templomba, amelynek szentélyét a Bánffyak 1483-ban, kőtornyát a XV-XVI. században építették. A templomnak gyönyörű kazettás mennyezete van, emellett nagyon sok varrottas díszíti, amelyek nagyrészt a hívek ajándékai. A templomból még visszamentünk az iskolához, ahol búcsút vettünk vendéglátóinktól.

Tanulmányi kirándulás - 5. nap

2015. május 1., péntek

Elérkezett a kirándulás utolsó napja. Reggeli után beraktuk a bőröndöket a buszba, majd elindultunk Tordára. Itt a református lelkészi hivatal épületének falán megnéztük az emléktáblát, amelyen az olvasható, hogy itt szállt meg Petőfi Sándor, miközben Székelyföld felé tartott, hogy csatlakozzon Bem József seregéhez. A költő itt látta utoljára feleségét és kisfiát, akiket egy Miklós Miklós nevű lelkészre bízott.

Bemutató óra

2015. május 13., szerda

Ezen a délutánon összegyűltek a kiránduláson részt vevő hetedikesek és a hatodik évfolyam tanulói. A hetedikesek élménybeszámolót tartottak az erdélyi útjukról. A kiránduláson készült videó segítségével felidéztük az út állomásait. A vetítés során a tanulók elmondták az élményeiket, sok humoros történet is elhangzott.

Értékelő óra

Ezen a délutánon ismét összegyűltek a hetedikes diákok, hogy egy kellemes foglalkozás keretében értékeljük az erdélyi kirándulást. Az értékelő órán a hetedikes osztályfőnökök és a kiránduláson is részt vevő tanárnő volt jelen. Az ő irányításukkal áttekintettük a kirándulás tapasztalatait, megbeszéltük, hogy mit lehetett volna másképp csinálni.