Látogatóink

Jelenleg 5 vendég és 1 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul 7.o. 2023 1. nap

2023.VI.05- én Akasztóról reggel 5 órakor indultunk. Székesfehérváron átszálltunk a dunaszigeti iskola buszába. Első megállónk Lendván volt. Megtekintettük a Bánffy- Esterházy kastélyt és a benne lévő kiállítást. Zala György alkotásait, domborműveit és a hetési tájegységre jellemző viseletet, használati tárgyakat. Filmvetítésen keresztül láthattuk Lendva gasztronómiai és szüreti hagyományait. A helytörténeti és középkori vár-kiállítást is áttekintettük.

Határtalanul 7.o. 2023 2. nap

2023.VI.06-án Rijekába látogattunk, ahol a belvárosban felkerestük a magyar vonatkozású emlékhelyeket. Sétáltunk Opatija híres tengerparti sétányán. Átélhettük, ahogy az Osztrák- Magyar Monarchia korában az arisztokrácia nyaralása lengte be Abbázia sétányát. Több császár és híresség nyaralt a fantasztikus villákban és hotelekben. Megcsodáltuk sétánk során a növényvilágot: babér, leander és pálmafákból álló szubtrópusi parkot. Megkoszorúztuk a Markusovszky család emléktábláját. Lovranban a római időkből megmaradt részben sétát tettünk és az óvárosban megtaláltuk a villát, ahol Feszty Árpád elhunyt. Emléktábláját megkoszorúztuk.

Határtalanul 7.o. 2023 3. nap

2023.VI.07-én Krk városát tekintettük meg. Hajókáztunk az Adriai-tengeren és délután fürödtünk a tengerben. A tenger élővilágával ismerkedtünk.

Határtalanul 7.o. 2023 4. nap

2023.VI.08-án a Fiuméhez tartozó Tersatottba érkeztünk. Megnéztük Trsat várát és meghallgattuk a vár, valamint a Frangepán család történetét. A várból csodálatos kilátás nyílt Rijeka kikötőjére és a tájra. Meglátogattuk a kikötőt és a belvárost is. A korzón megtekintettük a híres randihelyet: az óratornyot.

Határtalanul 7.o. 2023 5. nap

2023. VI. 09-én kora reggel busszal indultunk Zágrábba. Érkezés után városnéző sétánkon meglátogattuk a Káptalandombon emelt székesegyházat a Szent István kápolnával. A világ legrövidebb siklójával (66 méter) utaztunk az Alsó- városból a Felső-városba. A siklóvasutat a budapesti Ganz- gyár építette. Fentről gyönyörű kilátás nyílt a városra. Innen átsétáltunk a Felsővárosba a Jellasics és a Szent Márk tér felé. A Szent Márk templom tetején megcsodáltuk a mázas Zsolnay cserepekből kirakott horvát és zágrábi címert, majd sok-sok élménnyel gazdagodva hazafelé vettük az irányt.