Látogatóink

Jelenleg 9 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul 2019 - 3. nap

3. nap

Reggeli után az első utunk Madéfalvára vezetett. Ott megemlékeztünk a Siculicidiumról, melynek előzménye a Rákóczi szabadságharc leverése után a székelyek kiváltságainak elvesztése volt. Carato alezredes megtámadta Madéfalvát. Egy téli éjszakán vad ágyútűzzel indított támadásban mintegy 200 székelyt mészároltak le.

Határtalanul

Megkoszorúztuk az emlékművet, és indultunk tovább a Csíksomlyói Kegytemplomba.

Irány Sepsiszentgyörgy! Tettünk egy kis kitérőt. Zoli bácsi, az idegenvezetőnk megmutatta nekünk Árkoson az ő magángyűjteményét és megkóstolhattuk a házilag készített szörpjét és kecskesajtját. Majd megtekintettük a Székely Nemzeti Múzeumot Sepsiszentgyörgyön.

A mai napon még egy múzeumba ellátogattunk, Alsócsernátonban a Haszman Pál Múzeumba. Rövid megállót tettünk Eresztevényben, Gábor Áron sírjánál. A síron koszorút helyeztünk el.

Hat óra körül érkeztünk Bikfalvára. Elfoglaltuk szobáinkat, megvacsoráztunk és a panzió pályáján focibajnokságot rendeztünk. Sajnos gyorsan sötét lett és mindenki indult aludni.

Határtalanul

A képek ide kattintva megtekinthetőek!