Látogatóink

Jelenleg 8 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul 8.o. 1. nap 2022

1. nap

Már nagyon izgatottan vártuk a két éve húzódó kirándulást. Kora reggel gyülekeztünk az iskola előtt és hat óra körül elindultunk a Felvidék bejárására. (Nógrád, Gömör járások)

Első úti célunk Fülek volt. Itt találkoztunk Privacsek Károly honismereti vezetőnkkel, aki mind az öt napon kalauzolt bennünket.

Szlovákia

A megismerkedés után a füleki várban tettünk látogatást, ahol a budai pasa II. Rákóczi Ferenc nevelőapját, Thököly Imrét Közép-Magyarország uralkodójának nevezte ki. Kívül-belül meghódítottuk, megmásztuk a várat.

A következő úti célunk Rimajánosiban a bencés apátsági templom volt, amelyet csak kívülről néztünk meg. A feltételezések szerint itt találták meg a Halotti beszédet tartalmazó Pray-kódexet.

Tovább utazva Rimaszombatban a Gömör – Kishonti Múzeum gazdag kiállítását tekintettük meg. Itt eredeti nyitott szarkofágot, benne múmiát; gazdag gömöri növény – és állatvilágot, népviseletet, régi leleteket csodálhattunk meg.

A főtéren megálltunk Tompa Mihály és Petőfi Sándor szobránál is. este Várhosszúréten elfoglaltuk a Bernath és Anika panzióban a szállásunkat. Étkezéseinkről a Jozefina panzió gondoskodott.

A képgaléria ide kattintva megtekinthető!