Látogatóink

Jelenleg 19 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul! 2018 - 4. nap

4. nap

Reggeli után újra bepakoltuk az autóbuszba csomagjainkat és Segesvár felé vettük az irányt.

Megálltunk Fehéregyházánál, a Petőfi emlékműnél, ahol valószínűleg utoljára látták Petőfit, majd Segesvár következett.

Határtalanul 2018

Már útközben pontos leírást kaptunk a szászokról, akik ezen a vidéken éltek, ezek után néztük meg a teljesen ép középkori várnegyeddel rendelkező Segesvárt, díszes óratornyával, zegzugos utcáival, polgárházaival.

Segesvár után az ősi erdélyi fejedelemség fővárosa Gyulafehérvár látnivalói következtek.

A székesegyházat éppen felújítják, de így is láthattuk Hunyadi János szarkofágját. A sírtól a várba Vajdahunyadra vezetett utunk, megnézhettük a Hunyadi család viszonylag épen megmaradt gótikus-reneszánsz várkastélyát, némi ízelítőt kaptunk a korabeli fegyverekből a lovagteremben látható kiállításon és reneszánsz zenét is hallhattunk egy helyi zenész előadásában.

Ezután Déva következett. A vár oldalában megépített sikló segítségével jutottunk fel a hegytetőn található várromhoz, ahonnan jó kilátás nyílt az egész környékre.

Vacsorát a dévai árvák (Böjte Csaba) ebédlőjében kaptunk, szálláshelyünk is az ő vendégházukban volt.

A negyedik nap képei ide kattintva megtekinthetőek!