Látogatóink

Jelenleg 5 vendég és 1 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul! 2018 - 3. nap

3. nap

Bőséges reggeli után magunknak készített uticsomagokkal indultunk útnak.

Nyikómalomfalván nagyon sok a gyönyörű, gazdagon faragott székelykapu, szebbnél szebbek.

Határtalanul 2018

Miután megnéztük őket elindultunk a Madarasi-Hargitára, Zetelakán keresztül  vezetett az utunk, de az autóbusz nem tudott feljönni a hegyre, így traktor segítségével tettük meg az utolsó 10 kilométert, a menedékháztól pedig gyalogosan jutottunk fel a hegytetőre.

Ahogy mentünk felfelé egyre hidegebb lett, hó is esett, a végén már -3 °C volt a hőmérséklet, ez egy 1800 m magas hegycsúcs. Emlékkoszorúnkat elhelyeztük a hegytetőn található kopjafánál és Turul-madárnál, de ezúttal a nagy pára miatt nem gyönyörködhettünk a csodálatos panorámában.

A hegyi túra után Székelyudvarhelyre, a legmagyarabb erdélyi városba látogattunk, lakóinak 97%-a ma is magyar, a város nevezetességeinek megtekintése után Szejkefürdőre mentünk, megkoszorúztuk "a legnagyobb székely" Orbán Balázs síremlékét, ahol 12 székelykaput állítottak a dombtetőn lévő sír elé.

Koszorúzás után Farkaslakára, Tamási Áron sírjához mentünk, itt is elhelyeztük a megemlékezés koszorúját.

Este visszatértünk szálláshelyünkre: Nyikómalomfalvára, ahol megint bőséges vacsorával vártak minket vendéglátóink.

A vacsora után 4 fiatal jött hozzánk vendégségbe, a helyi Boróka néptáncegyüttes tagjai, akik erdélyi táncokat, népdalokat tanítottak nekünk.

Határtalanul 2018

A harmadik nap képei ide kattintva megtekinthetőek!