Látogatóink

Jelenleg 9 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Keresés

Elsőáldozók kirándulása 2017

Elsőáldozók kirándulásaKiss István plébános úr jóvoltából az elsőáldozók május 13-án Zircre és Veszprémbe kirándultak.

Nagyon jó hangulatban telt az odavezető út bár kicsit hosszú volt, de sikeresen célba értünk, kisebb rosszul létekkel együtt.

A buszról leszállva a zirci Ciszterci Apátságot tekintettük meg kívül-belül. Először a Ciszterci Műemlékkönyvtárba mentünk, ahol nagyon sok érdekességet hallhatunk a fiatal embertől a könyvekről a falfestményekről. Érdekes és szép könyvek után megismerkedhetünk ciszterek életével egy rövid kisfilm keretében. Egyháztörténeti kiállítást is megnéztünk, ahol minden megtudhatunk Zircről az apátságról. Nagyon sok szép tárgyat láthattunk: palástokat, Szentség mutatókat, ékszereket. A látogatás érdekességét fokozta a gyerekek számára a kiállítás interaktív része.

A bent töltött idő után következet a nagy természetjárás, az apátság területén ugyanis volt egy arborétum. Itt jót sétáltunk, beszélgetünk és nézelődtünk. Az idő nem volt túl kegyes hozzánk. Kényszerpihenőre kényszerültünk egy kis ideig az eső miatt, de a kedvünket ez nem szegte.

Elsőáldozók kirándulása

A séta után mikor visszaértünk elmentünk a Bakonyi Természettudományi Múzeumba. Belépve a helyiségbe csak ámultunk és bámultunk, hiszen különleges rovarokat, lepkéket láttunk és mindenféle állatot, kvarcokat, melyekhez tudományos leírások is tartoztak. Sok érdekességet láttunk és tanultunk is.

Kis várakozás után Kapitány Dénes orgonaművésszel volt lehetőségünk találkozni, aki bemutatta nekünk a Bazilikát és mindkét orgonát meg is szólaltatta nekünk. Magyarország egyik legszebb barokk templomépítményében hallgathattuk az orgonajátékot.

A sok szép élmény után folytattuk utunkat Veszprémbe, ahol a várfalnál gyönyörködtünk a csodálatos kilátásban. Majd a napot a veszprémi Érseki Kastély megtekintésével fejeztük be.

Számos élménnyel, szép emlékkel gazdagodva tértünk haza Akasztóra.

Köszönjük Kiss István plébános úrnak, hogy megszervezte számunkra ezt a tartalmas kirándulást!

Gulyás Georgina

hitoktató

A kirándulás képei ide kattintva megtekinthetőek!